maanantai 12. tammikuuta 2015

#3 Minä itse

Eli ajattelin laittaa pystyyn tällaisen viikon mittaisen esittelyputken, jossa esittelen seitsämän esittelemisen arvoseksi kokemaani eläintä tai henkilöä. Joka päivä julkaistaan uusi esittelypostaus ja luonnollisemmaksi koen aloittaa minusta itsestäni.

Lyhytelokuvan Aaveratsastaja kuvauksista :)
Eli, olen -00 syntynyt tyttö Etelä-Suomesta ja meillä on kotona kahden hevosen talli ja rakenteilla pihatto. Olen ratsastanut vuodesta -09, eli tämä on nyt sitten kuudes vuosi hevosten kanssa. Kirjoitan blogia ihan vain päiväkirjatyylisesti silloin kuin ehdin, en siis erityisesti lukijoille niin kuin monet tekevät. Sama pätee kaikkiin Youtube-videoihini (jos lyhäreitä nyt ei lasketa).

Vuoden 2013 jouluna, eli ei ihan uunituore kuva ;)
Meillä on tällä hetkellä yksi pitkäkarvainen collie narttu, kissa ja kaksi hevosta kotipihassa, kaikista näistä saatte kuitenkin lukea vähän myöhemmin. Papereilla omistan kaksi ja puoli hevosta, mutta tähänkin selvennystä ajallaan.

Viime kesänä otettu kuva lomamatkalla Suomen kauniissa saaristossa :)
Kouluun minulla menee kaikki aika arkipäivinä välillä 6.30-16.00, joten etenkin näin talvella kun on kylmä ja pimeää, olen hyvin laiska ratsastamaan enää koulun jälkeen. Siirryin poneista hevosiin kesällä, kun ostimme Namun. Vaikka minulla onkin vielä kaksi ponivuotta jäljellä, tehtiin tämä ratkaisu koska ratsastuksenopettajani omistama poni muutti kauemmas ja jäin vaille kilpahevosta. Olen kuitenkin 168cm pitkä, joten ei olisi ollut enää mitään järkeä hankkia kisaponia. Siispä hankimme hevosen, eikä muuten ole ihan helpoimmasta päästä tämä tapaus..

Hannalla tuli ratsastettua ja kisattua yli vuoden verran :) Aivan über ihana poni!
Ratsastuksenopettajani tällä hetkellä on Helena Lehti, mutta sitä ennen olen ollut lukuisten ratsastuksenopettajien ja valmentajien silmien alla, näistä merkittävimmin kehitykseeni varmasti vaikuttaneet Kristina Niemelä ja Irina Kokko. Olen ollut myös mm. portugalilaisen Manuel Vasconcelos Sousan estevalmennuksissa joissa pääsin todella testaamaan englanninkielen taitojani... Hyvinhän se meni ja olihan kummallakin kerralla tulkkikin varmuudeksi mukana.
Sousan estevalmennuksesta Hannalla kesällä 2014
Vaikka en koskaan talvisin pahemmin käy tunneilla yritän silloinkin parhaani mukaan kehittyä, tai ainakin kehittää hevosta jossakin. Esimerkiksi Namun kanssa tämän talven tavoite olisi saada hevonen rennoksi - helpommin sanottu kuin tehty. Se osaa olla aikamoinen jääräpää sille päälle sattuessaan. Tykkään enemmän pikkukisojen tunnelmasta, mutta toisaalta esim. derbykentällä oli ihan hirvittävän siistiä ratsastaa kun viime kesänä pääsin sitä testaamaan.

Hannan kanssa derbykentällä vuonna 2014, suosittelen jokaista kynnelle kykenevää kokeilemaan, upea kokemus!
Monet ovat kehuneet sitä kuinka huomaavaisesti minä ratsastan, eli käytän hienovaraisia apuja ja osaan olla myös hiljaa ja hallita hermoni - liekö tuo sitten totta vai ei, mutta ainakin toistaiseksi olen tullut juttuun hyvin monenlaisten hevosten kanssa edes jotenkin. Omistuksessahan minulla on kaksi ääripäätä ja välimuoto: Taavia laiskempaa hevosta saa hakea ja Namu ei tunnu väsyvän ikinä. Hensu alkaa olla jo vanhemmiten tasoittunut, mutta kyllä siltäkin aika kyydit pyydettäessä saa.

Toista kertaa Namun kyydissä, ensimmäistä kertaa kotona.
Mitäs sitä sitten vielä itsestään kertoisi... Pohjimmiltani olen oikeasti tosi ujo, mutta kunhan pääsen siitä kohtaamistilanteesta yli ja minuun tutustuu paremmin, olen oikeasti todella puhelias ja useimmiten iloinen. Koska nukun lähes poikkeuksetta liian vähän, olen myös melkein aina jossain vaiheessa päivää ihan kuolmanväsynyt, mutta siihen kannattaa vain tottua. Ystävänä olen luotettava ja valmis soveltamaan omia tekemisiäni muiden vuoksi. Ja niin, en osaa kuvitella mitä ihmettä oikein tekisin jollen ratsastaisi!

Viime kesänä Repen pitämällä leirillä olivat mukana myös Hensu ja Taavi :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti