tiistai 21. kesäkuuta 2016

#290 Jotain ajatusta

Kirjoitan lyhyesti, koska minulla ei ole muuta materiaalia kuin tuo yksi video, ja paljon kivempia postauksia tulossa ihan lähiaikoina! Olen kuitenkin jonkin verran miettinyt edistymistä koulupuolella, ja tullut siihen tulokseen, että talvesta ollaan menty alaspäin. Laukan laatu on laskenut paljon, enkä saa hevosta myötäämään minulle enää oikein missään askellajissa. Tällä hetkellä ihan ajattelemattomasti toteuttamani linja silloin tällöin koulua milloin milläkin tavalla ei selkeästi johda toivottuun lopputulokseen, joten lienee muutoksien aika. Laitetaan vertailuun 12. ja 13. päivän ratsastukset, sekä tänään tekemäni treeni. Ensimmäisistä näkyykin videolla, eli hevonen on jännittynyt ja juoksee alta. Minä itse teen selässä hirveästi, ja vaikka sunnuntaiyöllä hevonen tuntuikin todella kivalta niin seuraavana päivänä tämä ei toiminut. Paljon tyytyväisempi olen tämän päivän ilman satulaa humputteluun, jossa vain ympyröillä tarjosin tasaista tuntumaa. Ja niin se ratsu vain joka askellajissa alkoi tulla paremmin tuntumalle, ja esimerkiksi laukkaan alkoi tulla heti sitä samaa tuntumaa mitä talvella meillä oli. Kun näitä kahta vertailee, lienee melko helppoa arvata kummalla linjalla jatketaan töitä. Edetään sitten kuinka hitaasti tahansa, niin jatkossa edetään vain yhtä linjaa. Hyökkäämättä hevosen kimppuun, pistäen pääpainon rentoudelle ja pyörien niillä ympyröillä sitten vaikka seuraavan vuoden.


4 kommenttia: