sunnuntai 14. kesäkuuta 2015

#79 Namun aakkoset

Puoliverinen Prinssi -blogista luin Nuutin aivan ihanat aakkoset, ja siitä innostuneenä päätin päästää Namunkin kirjoittamaan! Nyt saatte kuulla, mitä karvakorvalla on mielessään ensimmäisenä, kun se saa eteensä nämä kirjaimet. Aika sivistynyt yksilöhän se on! :'D
Ps. Lunttaukset luntattu täältä..

A
Aidat
Nämä typerät, joskus sähköiset mutta useimmiten vain naurettavat narut, yrittävät erottaa minut parhaasta kaveristani tai ruohosta. Mutta minäpä olenkin viisaampi ja hyppään yli tai rymyän läpi, jollei kohtalo miellytä!

© Johanna Nikama
B
Banketti
En vielä ole päässyt hyppäämään tätä hirmu hauskan oloista maastoestettä, mutta se päivä koittaa vielä enkä millään jaksaisi odottaa siihen saakka!

C
CD-levyt
Omistajallani on joku ihme addiktio liittyen CD-levyihin. Aina kun se häärää jotain tallissa tai ollaan lähdössä lenkille, se soittaa hirveällä voluumilla jotain tyhmiä lastenlauluja ja usein vielä laulaa ja tanssii mukana. ;'(

D
Derbykenttä
Olen kuullut puhuttavan sellaisesta todella isosta nurmikentästä tässä jossain aika lähellä. En malta odottaa että pääsen sinne kuskailemaan avutonta ratsastajaani, ja kuulemma siellä vielä pisteenä i:n päälle pääsisi hyppäämäänkin!

© Kaisa Havia

E
Esteet
Te kaikkihan tiedätte, että esteet ovat niin se mun juttu! Pitääkö sitä selitellä, että olisin vähintään maailman paras estehevonen ellei tumpelo ratsastajani aina pilaisi mahdollisuuksiani..

F
Fiasko
Tämä on useimmiten lopputulos, kun yritetään tehdä jotain koulutyöskentelyä. Miksi minä siihen suostuisin, kun siinä ei ole mitään järkeä?!

G
Grand Prix
Vähintään tällä tasolla minäkin olisin kilpailemassa, ellei tosiaan tuo selässä keikkuva sabotoija haittaisi menestystä. Mutta mitäpä siitä, olenpahan ainakin nopeampi ja parempi hyppääjä kuin puujalkainen ystäväni.

© Rebekka Jousmäki
H
Hensu
Siitä ystävästä puheen ollen. Tämä pieni karvainen poni on paras kaverini ja me hengaillaan kaikki päivät yhdessä. Tykkään myös naureskella kentän laidalla, kun se joutuu töihin ainakin kerran viikossa!

I
Iltakaurat
Oikea kaksiteräinen miekka! Kaikkihan tietää, kuinka herkullisia ne ovat, vaikken minä edes saa mutustaa kauraa vaan saan jotain tylsää mössöä ja sitäkin vain naurettavan vähän. Palvelijani väittää, että kaura nousee minulla päähän ja enempää mössöä en tarvitse. Ja sitten on vielä se tarjoilukulho! Se on niin pelottava, että minun pitää aina kerätä kaikki rohkeuteni jotta uskallan lähestyä sitä! :I

© Rebekka
J
Jemina
Se, tai siis hän, on sellainen pieni kaksijalkainen, joka käy häärimässä täällä vähän väliä. Yleensä se pelleilee jotain Hensun kanssa, mutta joskus se tekee jotain minunkin kanssani. Ennen sitä oli hauska kuskailla ympäriinsä, mutta nykyään en muka enää saa.

K
Kilpailut
Niissä minä useimmiten viihdyn hyvin, vaikka välillä vähän ahdistaakin jos vieraita on joka puolella. Ihan tyhmää että vasta nyt olemme alkaneet käydä vähän Someroa kauempanakin, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

© Johanna
L
Laidun
Siellä on ihan parasta! Paljon ruokaa ja aurinkoa, siitä minä pidän. Siellä on kuitenkin suhteellisen avaraa ja vaarallista, joten nukkumaan ja lepuuttamaan silmiäni tulen yleensä ystäväni kanssa tarhaan, jossa on paljon turvallisempaa.

M
Metsä
Metsässä minä viihdyn! Siellä on mukavan vaihtelevaa maastoa, viileää ja rauhallista! Siltikään en oikein ymmärrä miksi siellä pitäisi kävellä, paljon mukavampi olisi vaikkapa laukata tai edes ravata!


N
Natsi
Se on se minun nuorempi omistajani. Aina pitäisi tehdä kaikki sen pään mukaan, ja mitään hauskaa se ei koskaan salli. Miksei esimerkiksi maastossa saa koskaan mennä täysillä?

O
Omenat
Kaikkihan tietävät nämä ihanat punaiset tai vihreät pienet pallot, jotka kuuluvat lempiherkkuihini. Niitä tulee roppakaupalla etenkin syksyisin.

P
Pihatto
Täällä minä asun, pihatossa. Se on mielestäni paljon kivempi paikka kuin talli, saan itse päättää missä menen eikä sisällä ole pakko olla ollenkaan. Nuo kaksijalkaisetkin ovat muuton jälkeen lopettaneet mm. tyhmien riepujen ylimääräisen päällä pitämisen!


Q
Quisling (=maanpetturi)
Ihan idioottimaisia nämä kirjaimet! Tätäkin sanaa sai tosissaan miettiä, mutta ehkä minä vähän quisling sitten olen, kun kerran olen Puolasta Suomeen loikannut!

R
Rytmi
Aina tuo natsiratsastaja marmattaa siitä rytmistä jota muka ei ole. Kyllä minä tasan tarkkaan tiedän mikä rytmi olisi hyvä - täysillä!
Muuten elämänrytmini onkin sitten oikein leppoisa, tarhassa yöt ja aamut, päivät ja illat laitumella ja välillä vähän hurjastelua vaihtelun vuoksi.

S
Show
Näitä minä tykkään järjestää! Sopivia tilaisuuksia ovat esimerkiksi lastaukset, ratsastukset ja tarhasta kiinniantaminen. Minä niin pidän siitä, kun palvelijan korvista alkaa tupruta harmaata savua ja naama punehtuu tomaatiksi!

T
Traileri
Se on sellainen inhottava koppi, jonne minun aina oletetaan kävelevän mielelläni. En minä siellä viihdy, ahdas ja hutera laatikko pyörillä ei ole se juttu. Omistajieni mieliksi kuitenkin menen sinne hetken maanittelun jälkeen, saahan siitä sentään vähän leipää!


U
Ulkonäkö
Tämä on jokaisen naisen elämässä tärkeä asia, niin myös minun! Muistan aina tilaisuuden tullen ottaa kunnon mutanaamion päälleni, ja kaikki pihkat ja muut sellaiset ovat myös oikein mukava lisä kauniiseen ja kiiltävään karvapeitteeseeni!

V
Varsa
Niin! Tiesittekö, että minulla on varsa! Ehkä kaksikin.. En ole kuitenkaan nähnyt niitä sen koommin kun joskus vuosia sitten ne jätin. En muista enää edes niiden nimiä, eikä niitä mistään rekistereistäkään löydy. Mutta arvatkaapa mitä! Mamma lupasi, että saan joskus vielä lisää vauveleita!

W
Western
Tiedätte varmasti ne villin lännen elokuvat? Niin, minä viihtyisin varmasti villissä lännessä! Täyttä laukkaa kaiket päivät ympäri jotain preerioita. Ikinä ei vaadittaisi mitään peräänantoja tai pohkeenväistöjä!

X
Xenofobia (=muukailaisten pelko)
Jokainen järjissään oleva hevonen ymmärtää pelätä mörköjä, joita liikuskelee vähän joka puolella. Hullu kaverini ei pelkää niistä oikein ketään, mutta joku päivä joku örkki sen varmasti sitten syökin, kun ei ymmärrä varoa. Minuunkin se on saanut vähän tartutettua tuota hulluuttaan, mutta kyllä minä edelleen älyän pelätä niitä vaarallisimpia ainakin!


Y

Öistä minä pidän! Silloin saa olla rauhassa, on seesteistä ja viileää. Kesällä yöt ovat paras aika vuorokaudesta, kun ei paahdu hengiltä! Talvella yöt ovat todella pimeitä ja kylmiä, mutta silloin on kiva hengailla kavereiden kanssa kylki kyljessä!

Z
Zloty (Puolan rahayksikkö)
Niin, minähän muuten olen muutaman zlotyn arvoinen, eikö totta! Silloin syntymämaassani asuessani kaikki maksettiin zlotyillä, nykyään ne ovat muka euroja. Pah sanon minä!

Å
Åvi
Koska näiden aakkosten keksijällä on ollut harvinaisen huono mielikuvitus ja se on keksinyt tällaisen idioottikirjaimen, en todellakaan keksi siihen mitään sanaa. Niinpä kerron teille åvesta. Se on sellainen seinässä kiinni oleva aukeava juttu, ja sillä minut aina lukitaan sisälle kun en muka pysyisi aidoissa ulkona. Miksi pysyisinkään kun Hensunkaan ei tarvitse?!

Ä
Äiti
Se on omistajistani se parempi puolisko, ei ikinä kiusaa millään suihkeillä eikä ikinä hyppää selkään ja lähde ratsastamaan. Se vaan kantaa leipää, porkkanoita, omenoita jne. kaiket päivät!

Ö
Ötökät
Kesä ja kärpäset, pyh ja pah! Kesä on mukava asia, kärpäset eivät. Maailma olisi paljon parempi paikka ilman ötököitä! Ehkä silloin natsipalvelijakin lopettaisi myrkkyjen kanssa pelleilyn ja saisin elää oikein hevosen elämää!

Terveisin: Aatelisrouva Namu

Tässä siis saitte kuulla Namun elämästä hevosen omin sanoin. Mitäs piditte?

4 kommenttia:

  1. Apua tää oli ihana:33 xd teen itekin tälläsen tänään:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, kiitos paljon! :'D Odotan kovasti postaustasi!!

      Poista
  2. Hei tää oli ihan super kiva idea! Hyvin keksit kaikkiin kirjaimiin, minkään kirjaimen kohdalla ei ollut mitään ns tylsää kohtaa vaan juuri osuvia keskeisiä sanoja valitsit. X, Ä ja W oli ehdottomasti parhaat ja hauskimmat! Mitäää, toi varsa juttu tuli ihan yllätyksenä, wautsi! ^_^ <3 Mielenkiintoisia ja hauskoja juttuja osasit kirjottaa :) Joskus jotain kritiikkiä niin ton shown eli s:ssän kohdalta oli unohtunut tummennetulla se S. Ja sitten niitä esittelysivuja edelleen odotellessa :D Ja sitte vielä kiva kun olit suomentanut noi jotkut sanat jotka oli englanniksi:) Olipas pitkä ja sekava kommentti joka varmaan toistaa itseään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos pitkästä kommentista! Osa noista kirjaimista oli kyllä tooosi vaikeita keksiä! :D Ja onhan Namu tosiaan varsonut, näkyy niin sen koulutustasossa että värkeissä! :'D Tosiaan, tuo S näköjään hävinnyt puhelimen kanssa sekoillessa, täytyypä lisätä se takaisin.. Ja ainiin, ne esittelysivut :D Ehkä mä joskus vielä saan aikaiseksikin... :P

      Poista